Wielkanoc
2020-04-06

1. Przysmaki wielkanocne.

- Witam Was drogie dzieci. Czy pamiętacie o czym mówiliśmy w ubiegłym tygodniu? 
Dla przypomnienia możecie spojrzeć na wskazaną stronę 
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf
str. 19(Nowe przygody Olka i Ady i słownie uzupełnić podany ,,rytm pogodowy” zgodnie z podanym wzorem, 
a na dole strony poprowadzić paluszkiem po śladzie słoneczka i chmurki.
- Drogie dzieci dziś rozpoczynamy tzw. WIELKI  TYDZIEŃ. Rodzice wyjaśnią Wam dlaczego go tak nazywamy.
Powtórzmy piosenkę: 
Tydzień ma 7 dni, zna je mama,  znasz je Ty, poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek i sobota,
 a w niedzielę razem z mamą powtórzymy znów to samo.
- A teraz poproście rodziców o przeczytanie poniższego opowiadania Barbary Szelągowskiej ,,Wielkanocne pyszności.”
20200406_150443_1
- Odpowiedz na pytania: ,,Z czego dzieci wykonały pyszności do wielkanocnego koszyka ?” 
,,Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?” 
,,O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?”
 ,,Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?”
- Spójrzcie na wskazaną stronę: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf  
- str. 29 (Nowe przygody Olka i Ady) i spróbujcie wykonać wpisane tam polecenia.
- Praca plastyczna ,,Wielkanocne przysmaki” z masy solnej. Jeśli zechcecie pobawić się tak jak Olek i Ada 
dodaję Wam przepis na masę solną. Poproście rodziców o składniki i razem ją przygotujcie. 
Wykonane ,,wielkanocne przysmaki” pozostawcie do wyschnięcia, a potem pomalujcie. Życzę udanej zabawy.

Masa solna

To najłatwiejsza do przygotowania domowa masa plastyczna z produktów, które są w każdym domu. Do przygotowania masy solnej wystarczy mąka, sól i woda.

Z gotowej masy solnej można lepić figurki albo wykrawać kształty. Gotowe dekoracje można pomalować farbami i zostawić do wysuszenia.

Masę solną można zabarwić podczas wyrabiania np. barwnikiem spożywczym  albo przyprawami –

np. po dodaniu kurkumy masa będzie zabarwiona na żółto.

Składniki na masę solną

  • szklanka mąki
  • szklanka soli
  • ½ szklanki wody
  • Przepis na masę solną
  • W misce wymieszaj mąkę z solą a następnie dodaj wodę i dokładnie
  • wymieszaj a następnie ugniataj do uzyskania jednolitej gładkiej i elastycznej masy.
20200406_152658_1
------------------------------------------------------------------------------
2. Pisanki.
- Na powitanie krótka rymowanka:
Teraz wszyscy się witamy (dzieci machają ręką) i gorąco pozdrawiamy (dzieci posyłają buziaki).
Już zajęcia zacząć czas (dzieci wykonują duże koło rękami), więc podskoczmy razem raz (podskakują raz w górę).
- Przypomnimy sobie piosenkę o pisankach:
 https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Pisanki, pisanki jajka malowane, nie ma wielkanocy bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki jajka kolorowe, na nich malowane bajki pisankowe. 
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce, śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki, na każdej pisance, piękne opowiastki.
O ilu pisankach jest mowa w piosence? Jakie ozdoby były na pisankach – co było na pierwszej, co na drugiej … ?
 (utrwalamy liczebniki porządkowe).
- A teraz opowiadanie pt. ,,Pisankowy konkurs”:
20200407_013759
- Może i wy w domu zrobicie taki konkurs razem z domownikami? A oto poniżej pomysły na ozdobienie pisanek;
- Pomysł na ozdobienie pisanek: https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE
- Koszyczek do pisanki: https://www.youtube.com/watch?v=bcq6AhQMqcQ 
- Jeśli masz ochotę to spróbuj wykonać w kartach pracy na str. 29 ćwiczenia pokazując paluszkiem
 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf(,,Olek i Ada”)
Życzę udanej zabawy. Wychowawczyni.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Stół wielkanocny.
Witam Was kochane dzieci w środę w Wielkim Tygodniu.
Dziś nasze ,,spotkanie na odległość” rozpoczniemy od ćwiczeń narządów artykulacyjnych.
- ,,Śniadanie wielkanocne”- zabawę powtarzamy kilka razy, wypowiadając rymowankę Iwony Fabiszewskiej: cicho, głośno, wolno, szybko.
Dziecko: Najpierw żurek z kiełbasą (mówi: mniam, mniam,mniam i głaszcze się po brzuchu)
i ziemniaki z okrasą, (dmucha na gorące ziemniaki) potem pyszne jajeczka (wypowiada głoskę mmmmm na zmianę: cicho i głośno),
 a na końcu – babeczka (nabiera dużo powietrza, zamyka usta i wypycha policzki).
- Przeczytaj razem z mamą, Ty obrazki – mama słowa, w jaki sposób Olek i Ada pomagali w przygotowaniu wielkanocnego śniadania: 
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf(str.30 ,,Olek i Ada”)
- A teraz popatrz na str. 29.(,,Nowe przygody Olka i Ady”) i nazwij jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole: 
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf 
W każdym domu na święta stół przykryty jest pięknym obrusem. Zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej.
 Potrzebna będzie biała kartka, spinacz do bielizny, wata kosmetyczna, farby.
- ,,Wielkanocny obrus” - spinaczem do bielizny należy uchwycić kawałek waty kosmetycznej, który następnie maczamy w farbie
 znajdującej się na talerzyku. Następnie na białej kartce robimy kolorowe wzory.
- ,,Wielkanocni goście” - jeżeli masz ochotę zapraszam Cię jeszcze do zabawy paluszkowej:mama zadaje pytania – dziecko pokazuje
 odpowiednią ilość palców.
Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało. Dwóch poszło do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło, bo pyszne śniadanie właśnie się skończyło.
Pozdrawiam Was kochane dzieci. Wychowawczyni.
-------------------------------------------------------------------------------------
4. Wielkanocny ,,Zajączek”.

Witam Was drogie dzieci. Tradycyjnie w środę w Wielkim Tygodniu odwiedzał Was w przedszkolu ,,zajączek”. Ale w tym roku tak się nie stało w związku z sytuacją jaka zaistniała na całym świecie. Ale myślę, że w Waszych domach był on dziś już rano i przyniósł wiele słodkich niespodzianek.

- A teraz opowiadanie Justyny Święcickiej ,,Wesoły Zając”.
20200409_142201
Co zrobił zajączek z naszego opowiadania? Ile jajek pomalował zajączek? Jakiego koloru była pierwsza pisanka, jakiego druga,
 trzecia, czwarta i piąta? Co się stało z pisankami?
- A teraz popatrzcie na poniższe obrazki i opowiedzcie historyjkę jaka przydarzyła się temu zajączkowi. 
20200409_141949
Ile ten zajączek pokolorował pisanek i jakich kolorów farb użył do swej pracy?
- Jeśli macie ochotę popatrzcie na karty pracy w pozycji ,,Kolorowy start” na str. 28 i poćwiczcie paluszkiem pisanie po śladzie.
 Na stronie 29 popatrzcie na wzór pisanki i na kartce spróbujcie ja narysować.  https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-4l-kp-cz2.pdf
Pozdrawiam Was. Wychowawczyni.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. Wielkanocny koszyczek.
Drogie dzieci, dziś Wielki Piątek, a jutro Wielka Sobota i szykować będziecie ,,Wielkanocny koszyczek do święconki.”
 Ale tego roku, w te wyjątkowe święta, ten koszyczek z potrawami, które następnie znajdą się na ,,wielkanocnym stole”,
 poświęci i modlitwę odmówi pewnie Wasz tata albo mama. Co będzie w ,,wielkanocnym koszyku” dowiemy się z poniższych wierszy. 
Posłuchajcie.
Wiersz ,,Wielkanocny koszyczek.”
W wiklinowym koszyczku,

na mięciutkim sianeczku

leży biały baranek

w cudne loczki odziany.

Obok kurka pierzasta

na kawałeczku ciasta.

I kurczaczki malutkie

i kaczuszki żółciutkie.

I z młodych listków wianek

wśród kolorowych pisanek.

A nad nimi dumny, zdrowy

zajączek czekoladowy.

Wokół gałązki z baziami

- z puszystymi kotkami

i wstążeczka z wielkanocnymi życzeniami...
,,Wielkanocny koszyczek”

Świąteczny koszyczek pięknie wystrojony,
w bielutkie koronki bukszpany zielone
a w nim są pisanki, farbą okraszone
słodziutkie babeczki lukrem oblepione
tulą się do siebie dwa małe zajączki
zajadają listki z rzeżuchowej łączki
nagle w środku kosza gwar się podniósł wielki
potrawy się kłócą kto jest najważniejszy
jajko się rozpycha to już wszyscy wiedzą
że mnie jako pierwsze na śniadanie jedzą
a biała kiełbaska mówi bardzo skromnie
jestem najsmaczniejsza nie zapomnij o mnie
mała kromka chleba do soli tak szepcze
wiesz wszystkie potrawy z tobą są smaczniejsze
baranek zawołał i wszystkich zaskoczył
ja jestem symbolem tych Świąt Wielkiej Nocy.

- Jeśli zapamiętałaś/łeś wymień co włożono do ,,wielkanocnego koszyka ?” A teraz poćwicz i poprowadź paluszkiem po śladzie rysując koszyczek -

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf - str.28, (,,Olek i Ada”)

- Popatrz na poniższy obrazek i spróbuj wykonać polecenie, które znajduje się na górze strony.
20200410_095913
- Zapraszam Cię do wysłuchania piosenki o tematyce świątecznej pt. ,,Wielkanocny poranek.”
https://www.youtube.com/watch?v=LUscwVMu5PM  
- Jeśli masz ochotę poczytaj razem z dorosłym, Ty obrazki dorosły tekst.
20200410_100010
 jezus1
Na radosne Święta Zmartwychwstania Pańskiego życzę Wam Drogie Dzieci i Waszym najbliższym radości, smacznego ,,święconego”, 
bogatego ,,zajączka”. Niech Zmartwychwstały Chrystus obdarza Was wszystkich zdrowiem.
Wasza wychowawczyni. 
liczba odwiedzin: 632439 online: 1
Copyright © Przedszkole Obra. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
Strona główna
Kontakt