Witam Was drogie dzieci. - Dziś przypada 100 rocznica urodzin Ojca Świętego Papieża Jana Pawła II. Gdyby żył miałby dziś 100 lat. Zobacz
krótki film o naszym Papieżu: https://www.youtube.com/watch?v=gy3YVT1HNlk - W piątek 15 maja obchodzono Międzynarodowy Dzień Rodziny. W tym tygodniu, w związku ze zbliżającym się
Dniem Matki, powiemy sobie jak ważną rolę w naszym życiu pełnią rodzice. Gdyby nie nasi rodzice nie byłoby nas
na świecie.
- Na początek proponuję zabawę z kartką: Zabawy kartką (zmiany odwracalne i nieodwracalne). Drodzy rodzice rozdajcie dzieciom kartki. Jedną zostawcie sobie.
Dzieci będą naśladować Wasze ruchy. • Najpierw składamy kartkę na pół, dzieci robią to samo. Pytamy je, co się
zmieniło i czy można wrócić do tego, co było na początku. Jeżeli dzieci same nie dojdą do tego, to prostujecie
Państwo kartkę. • Następnie zgniatacie kartkę w kulę. Dzieci robią to samo. Zadajecie takie samo pytanie jak
poprzednio: co się zmieniło i czy można wrócić do tego, co było na początku. • Dalej rwiecie kartkę na małe kawałki,
dzieci Was naśladują. Potem, jak poprzednio, zadajecie takie same pytania. - Zabawa ruchowa ,,Zbieramy kwiaty dla mamy”- dzieci poruszają się po pokoju i naśladują zbieranie kwiatów dla
mamy. Możemy nawiązać do poruszania się po majowej łące pełnej pięknych kwiatów. W trakcie zabawy dzieci
wykonują skłony do przodu i wyprost. - Każdemu dziecko jest przykro, tzn. smutno gdy jego mama musi wyjechać. Posłuchajcie co można zrobić by
odczuwać bliskość mamy, mimo że nie ma jej przy nas. Ale najpierw porozmawiamy o Waszych rodzinach. Drogie
dzieci powiedzcie kto tworzy rodzinę? Dzieci kolejno wymieniają członków swoich rodzin. ? Co robią w domu wasze
mamy? ? Co robią tatusiowie? – Czy robicie coś wspólnie? – Jak się czujecie, gdy mamy nie ma w domu? - A teraz posłuchajcie opowiadania R. Piątkowskiej ,,Zapach mamy.” Jak ja nie lubię, kiedy mama gdzieś wyjeżdża. Dom bez mamy jest jakiś inny. A jutro znowu wyjedzie na kilka dni –
westchnąłem. – Więc jeszcze tylko dziś przytuli mnie przed snem, bo jutro… Nagle poczułem, jak w gardle rośnie mi
wielka kula, a z oczu kapią łzy. – Tomeczku, kochanie, wiem, że ci przykro, ale to tylko trzy dni. Tata i babcia wspaniale
się tobą zaopiekują. A ja szybko wrócę i przywiozę ci jakąś pamiątkę z tej podróży. Obiecuję. No już, uśmiechnij się do
mnie, skarbie – szepnęła mama i przytuliła mnie mocno. – Mamo, jak jesteś blisko, zawsze czuję taki ładny zapach.
Poznałbym cię po nim wśród tysiąca innych mam – powiedziałem. – Tak pachną moje ulubione perfumy. Cieszę się, że
ten zapach ci się podoba – powiedziała mama, uśmiechnęła się i wyszła z pokoju. Po chwili wyskoczyłem z łóżka i
pobiegłem do łazienki. – Mam genialny pomysł. Gdzieś tu musi być… – mruknąłem, przeszukując półkę z kosmetykami
mamy. – Ile tego tu jest – zdziwiłem się, przesuwając pudełeczka z kremami, szminki, tubki i pędzelki. Wreszcie
trafiłem na mały, śliczny flakonik i powąchałem go. – Znalazłem, to te perfumy – odetchnąłem z ulgą. Potem poszedłem do kuchni i wybrałem trzy małe słoiczki po dżemie.
Takie słoiczki babcia starannie myła i przechowywała w kuchennej szafce. Teraz do każdego słoiczka prysnę trochę
perfum i szybko zakręcę wieczko. Będę miał w nich zapach mamy. Po jednym słoiczku na każdy wieczór, kiedy jej nie
będzie – ucieszyłem się. A kiedy w każdym słoiczku uwięziony już był piękny zapach, szybko schowałem je do swojej
szafki i nareszcie mogłem zasnąć. Tak, jak przewidywałem, dni bez mamy, a zwłaszcza wieczory, zdawały się nie mieć
końca. Ale najbardziej tęskniłem za nią, kiedy nadchodziła pora snu. Babcia czytała mi wtedy długą bajkę, a tata zawsze
całował przed snem, ale kiedy tylko wyszli z pokoju, wyjmowałem z szafki słoiczek. Odkręcałem wieczko i zamykałem
oczy. Otaczał mnie wtedy zapach, jakby ramiona mamy. – Dobranoc, mamusiu – szeptałem i dopiero wtedy nadchodził
sen. Tak było przez dwa wieczory, ale trzeciej nocy długo nie mogłem zasnąć. – Mama wraca jutro do domu. Pewnie
jak się zbudzę, ona już tu będzie – cieszyłem się. Wreszcie usnąłem zmęczony, zaciskając w ręce słoiczek. Ale co to?!
Mama jest zamknięta w moim słoiku! Puka paluszkiem w szklaną szybę i chyba chce wyjść. – Ojej, co ja zrobię z taką
maleńką mamą? Mogę ją wsadzić do któregoś z moich wyścigowych samochodzików, teraz się tam zmieści. A już na
pewno uda mi się wepchnąć ją do mojej ulubionej koparki – pomyślałem. Odkręciłem więc słoiczek i pomogłem mamie
z niego wyjść. Nagle poczułem zapach mamy i jej ręce na swojej buzi. Potem dała mi całusa. – Dzień dobry, kochanie!
– to był jej głos. Obudziłem się i przetarłem oczy. – Mamo, jak ty szybko urosłaś – zawołałem. – Coś takiego! Czyżbym
się przez te trzy dni powiększyła? – zaśmiała się mama i położyła na poduszce piękny złoty gwizdek i następne autko
do mojej kolekcji. – Dziękuję, mamo! Jest super. Szkoda tylko, że się już do niego nie zmieścisz – powiedziałem. – No,
gdybym była taka mała, nie mogłabym zrobić ci omletów na śniadanie – uśmiechnęła się mama. – Hura! Omlety! –
zawołałem, wyskakując z łóżka. Jak dobrze, że mama jest duża, wielka, ogromna! Tylko z czego się tam tak śmieje w
tej kuchni? - Odpowiedzcie na pytania:Rozmowa na temat opowiadania. ? Z czym kojarzyła się Tomkowi mama? ? Co zrobił
Tomek z perfumami mamy? ? Co robił Tomek przed snem, kiedy nie było mamy? ? Co się śniło Tomkowi? ? Co dostał
Tomek od mamy? - A teraz zatańczcie ze swoją mamą do piosenki ,,Dla ciebie mamo? https://www.youtube.com/watch?v=S8wjPm8wv-w - Ciekawe czy znacie swoją mamę: odpowiedz na pytania: • jaki ma kolor oczu • co lubi• jakie ma włosy • co potrafi
Twoja mama ? - Otwórzcie karty pracy na str. 46 ,,Kolorowy start” i policzcie kwiaty w wazonie. Czy wiecie jak nazywają się te
kwiaty? https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-4l-kp-cz2.pdf Może na kartce spróbujecie narysować
wazon i kwiaty dla mamy. Niekoniecznie muszą to być róże, ale takie jakie potraficie sami narysować. Z pewnością
spodobają się Waszej mamie.
Pozdrawiam Was kochane przedszkolaki. Wychowawczyni. -----------------------------------------------------------------------------------------
2. Wiersze dla rodziców.
Witam Was kochane dzieci. Dziś mamy wtorek 19 dzień maja. Skoro dziś mamy wtorek to wczoraj był ..., a jutro będzie … . - Ćwiczenie inhibicyjno – incytacyjne. Drogie dzieci zadaniem Waszym jest maszerowanie po pokoju, w dowolnym kierunku.Na hasło: ,,Hop”, wypowiedziane przez rodziców, zatrzymujecie się i klaszczecie nad głowami. Natomiast na hasło ,,Bęc” wykonujecieprzysiad podparty i uderzacie dłońmi o podłogę. Gdy usłyszycie hasło ,,Stój” zatrzymujecie się w pozycji na baczność. Zabawę te możnaprzeprowadzić na dworze jak jesteście wówczas będziecie mieli więcej miejsca do przemieszczania się. - Posłuchajcie teraz wierszyka I. Landał ,,Wiersz dla mamy”: Moja kochana mamusiu! To dla ciebie ten wierszyk, dla ciebie słońce i chmury, dla ciebie tęcza i wietrzyk. Wiosną i latem – kwiaty, jesienią – liście jesienne... Bądź szczęśliwa, mamusiu, dziś, jutro i codziennie! - Kochane dzieci przypomnimy sobie wczorajszą piosenkę pt. ,,Dla ciebie mamo”: https://www.youtube.com/watch?v=S8wjPm8wv-w - A teraz posłuchajcie wierszyka L. Mariańskiej pt. ,,Jak rysować tatę” Tatę wielkiego rysować trzeba, Choćbyś rysować miał cały dzień. Niech jak szczyt góry sięga do nieba, Niech jak dąb rzuca ogromny cień. Tata podobny jest do olbrzyma, Co na ramionach cały dom trzyma. A że jest droższy ci od skarbu, Namaluj tatę złotą farbą. - A teraz poproszę, abyście otworzyli kart pracy ,,Kolorowy start” na str. 47 i po śladzie narysowali przedstawione tam serduszka,powtarzając po osobie dorosłej, która jest przy Was, wpisaną tam rymowankę: Serduszko dla mamy. Serduszko dla taty. I dla mnie malutkie też. By nigdy te nasze czerwone serduszka nie rozstawały się!https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-4l-kp-cz2.pdf - Na koniec zapraszam do zabawy ruchowej przy dźwiękach muzyki ,,Wysoko – nisko”. Gdy usłyszycie niskie dźwięki będziecieporuszać się po pokoju w przysiadzie, trzymając się za kostki. Natomiast gdy usłyszycie dźwięki wyższe poruszacie się po pokoju na palcach. Podkład muzyczny do zabawy ,,Wysoko nisko”: https://www.youtube.com/watch?v=E5PsRoi8oKI - ,,Portret mamy i taty”. Jeśli macie w domu balonik to spróbujcie go nadmuchać lub poproście o to rodziców, a następnie na tym nadmuchanymbaloniku, markerem narysujcie z jednej strony portret mamy, a z drugiej portret taty. Powodzenia. Drogie dzieci jeśli jest pogoda to spędzajcie czas na dworze, na świeżym powietrzu. Pozdrawiam Was przedszkolaki. Pozdrowienia też od kolegów i koleżanek, którzy już są drugi dzień w przedszkolu. Wychowawczyni.--------------------------------------------------------------------------------------------------3. Co lubię robić z mamą? Co lubię robić z tatą?Witam Was kochane dzieci. Dziś środa 20 dzień miesiąca maja. Zbliża się Dzień Mamy dlatego bardzo proszę o powtórzenie piosenki,, Dla ciebie mamo”: https://www.youtube.com/watch?v=S8wjPm8wv-w - Zapraszam do zabawy ,,Halo! Mamusia? - Dziecko spaceruje po pokoju. Gdy rodzic powie: Jeden, dziecko zatrzymuje się, podnosi rękędo ucha i mówi do słuchawki: Halo! Mamusia? Gdy usłyszy słowo: Dwa – mówi: Dzień dobry pani, z równoczesnym wyciągnięciem rękido przywitania. Gdy usłyszy: Trzy – mówi: Ojojoj!, trzymając się za głowę. Gdy dziecko zapamięta czynności odpowiadające danym hasłom,rodzic może wypowiadać je w różnej kolejności. - A teraz powiedzcie kochani ,,Jaki jest Wasz tata?”- czy nosi okulary, jakie ma włosy, jaki kolor oczu, co lubi robić? - Rozmowa na temat ,,Co lubię robić z mamą? Co lubię robić z tatą?” 1. Karta pracy, cz. 2, s. 48. ,,Kolorowy start”:https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_karty_pracy_cz2/mobile/index.html#p=50 Oglądanie obrazka. Opowiadanie o tym,co Mikołaj lubi robić z mamą. Rysowanie na kartce tego, co dziecko lubią robić z mamą. Następnie dziecko opowiada o tym, co lubią robić z mamą.Zabawa ruchowo-naśladowcza ,,Razem z mamą.” Dziecko naśladuje te same czynności, których nazwy podajecie Państwo dziecku: Np. jadą narowerach, malują, zrywają kwiaty na łące, gotują, liżą lody... 2. Karta pracy, cz. 2, s. 49. Oglądanie obrazka. Opowiadanie o tym, co Lenka lubirobić z tatą. Rysowanie na kartce tego, co dziecko lubią robić z tatą. Po skończonej pracy dziecko opowiadają o tym, co lubią robić z tatą. Zabawaruchowo-naśladowcza ,,Razem z tatą”. Dziecko naśladuje te same czynności, których nazwy podajecie Państwo Np. grają w piłkę, oglądają mecz,jadą na rowerach, pływają, sprzątają... - A teraz piękna piosenka o tacie: https://www.youtube.com/watch?v=K4L7hvqBx-0 - ,,Ozdobny talerz dla mamy i taty”– malowanie wzorów na tekturowym talerzu lub wyciętym z tektury kole oraz łodydze. Następnie zapisywanieprzez rodzica propozycji dziecka na temat - ,,Co może zrobić dla rodziców, jak może sprawić im przyjemność? - na przygotowane płatki kwiatowe iliście wycięte z kolorowego papieru. Następnie przykleić te płatki do kwiatka, a liście do łodygi, tworząc w ten sposób kwiatek. Powodzenia. Pozdrawiam Was przedszkolaki. -----------------------------------------------------------------------------------------4. Rodzice w przedszkolu.Witam Was kochane dzieci. Dziś mamy czwartek, wczoraj była ….., jutro będzie … . Tak juto piątek, piąteczek, piątunio. - Posłuchajcie opowiadania Ewy Stadtmuller pt. ,,Nasi rodzice”: Już niedługo Dzień Matki i Dzień Ojca – przypomniała pani. – Z tej okazji przygotujemy przedstawienie, wymalujemy laurki i zorganizujemywspaniały festyn rodzinny. A to wcale nie koniec atrakcji. Rodzice także mają coś dla was – otóż niektórzy z nich odwiedzą nasze przedszkole iopowiedzą o swojej pracy. – Może tata Bartka przyjedzie wozem strażackim... – rozmarzyli się chłopcy – albo tata Wojtka opowie, jak się walczyz przestępcami… Żaden z nich nie zgadł, ponieważ pierwszym gościem był tata Ali – zawodowy treser psów. Przyszedł z labradorem o imieniuBosman i zaraz zaprosił wszystkich na podwórko. – Bosman już niedługo przystąpi do bardzo trudnego egzaminu na przewodnika osób niewidomych– opowiadał – czeka go naprawdę odpowiedzialna praca.Bosman chyba to rozumiał, bo bezbłędnie wykonywał wszystkie polecenia swego pana. Dziewczynki miały nadzieję, że do przedszkola przyjdzie mamaEmilki, która jest aktorką, i… nie zawiodły się. Nie tylko przyszła, ale jeszcze przyniosła ze sobą całą walizkę lalek teatralnych. Pokazywała, jakwkładać na rękę pacynkę, jak poruszać kukiełką, a jak – marionetką. Każdy, kto chciał, mógł sam spróbować. Następnego dnia gościem Biedronekbyła pani dietetyczka, czyli mama Zuzi. Opowiadała, co trzeba jeść, żeby być silnym i zdrowym. Pochwaliła się, że zamieszcza w internecie przepisyna pyszne i kolorowe dania, od których wcale się nie tyje. Na koniec poczęstowała wszystkich znakomitymi chipsami z suszonych jabłek i owsianymiciasteczkami. – Ciekawe, kto nas odwiedzi dzisiaj? – zastanawiała się Ada, maszerując do przedszkola w kolejny poranek. – A może to wy kogośodwiedzicie? – powiedziała mama i uśmiechnęła się tajemniczo. – Dzisiaj będzie trochę inaczej niż zwykle – oświadczyła pani, gdy wszyscy skończylijuż jeść śniadanie. – Kolejny rodzic zaprosił nas do miejsca, w którym pracuje. Powiem tylko, że to całkiem niedaleko stąd. Zaciekawione Biedronkiubrały się błyskawicznie. – Może to piekarnia? – próbowała zgadnąć Oliwka. – A może warsztat samochodowy? – zastanawiał się Wojtek. Gdy skręciliw następną przecznicę, Ada aż klasnęła w ręce. – Ośrodek zdrowia! – wykrzyknęła. – Tutaj pracuje moja mama! – I zagadka rozwiązana! –uśmiechnęła się pani. Mama Ady, w białym lekarskim fartuchu, przywitała gości w holu i zaprosiła na małą wycieczkę po przychodni. Wszyscy moglizobaczyć, gdzie się trzeba zarejestrować do specjalisty, w którym gabinecie odbywają się szczepienia ochronne, a w którym pobierana jest krew dobadania. Kto chciał, mógł posłuchać bicia swego serca, zakładając lekarskie słuchawki zwane stetoskopem. I nie był to wcale koniec niespodzianek,bo oto w drzwiach gabinetu stomatologicznego stanęła… mama Zosi. – Zapraszam do mnie – uśmiechnęła się serdecznie – postaram się przekonaćwas, że wizyta u dentysty to nic strasznego. Kto codziennie szczotkuje ząbki? Oczywiście zgłosili się wszyscy. – A pokażecie mi, jak to robicie? –spytała mama Zosi, wyjmując z szuflady plastikową szczękę i szczoteczkę. Konrad wziął szczoteczkę i raz-dwa przejechał po zębach, w prawo i w lewo.– Żeby wygarnąć wszystkie resztki jedzenia, trzeba szorować także z góry na dół, o tak – wyjaśniła pani doktor i zaprezentowała prawidłowy sposóbczyszczenia zębów. Na koniec zaproponowała wszystkim mały przegląd. Ada trochę się bała dziwnego fotela dentystycznego, ale okazało się, że siedzisię na nim całkiem wygodnie. Mama Zosi zajrzała jej do buzi i oświadczyła, że tak zdrowych ząbków życzyłaby wszystkim swoim pacjentom. „A możeja zostanę dentystką? – pomyślała Ada. – Tyle się dziś nauczyłam…” - A teraz odpowiedzcie na pytania: Kto odwiedził dzieci w grupie Ady? − Czy byliście kiedyś w gabinecie dentystycznym? − Na czym polega pracadentysty? - Drogie dzieci otwórzcie książkę na str. 72 -73 ,,Nowe przygody Olka i Ady”:https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html#p=74 i powiedzcie, co przedstawiają te obrazki, czy one one pasują doopowiadania, które wysłuchaliście? - Poproszę, abyście spojrzeli na str. 53 (karty pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady”) https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdfi paluszkiem po śladzie narysujcie krawat taty i apaszkę mamy. - Zapraszam na wspólny z rodzicami masażyk: • Masażyk – według Bożeny Formy. Dziecko zajmuje miejsce za rodzicem tak, aby swobodnie sięgałodłońmi do pleców rodzica siedzącego z przodu. Tekst do masażu: Wędruję z mamusią hen leśną dróżką – rysują palcami wskazującymi ścieżkę od górydo dołu pleców, przez góry wysokie i łąki, rysują góry, wykonują ruchy koliste, pocierając dłońmi o plecy, dla nas wesoło wietrzyk powiewa, delikatnieuderzają w plecy pięściami obu rąk, a w górze śpiewają skowronki. uderzają delikatnie opuszkami palców w górną część pleców, Zza chmury naglespogląda słońce, rysują słońce, ciepłe wysyła promienie, mocno pocierają rozwartymi dłońmi o plecy, zbieramy kwiaty, pięknie pachnące rysująkontury kwiatów, naśladują ich wąchanie, zbliżając dłonie do nosa, stokrotki, rumianki, złocienie. rysują linie faliste w dowolnych kierunkach, Potemleżymy sobie na trawie delikatnie przykładają policzek do pleców kolegi, i w niebo spoglądamy, przesuwają dłoń od dołu do góry pleców,najcudowniejsze są takie chwile, dmuchają we włosy kolegi, bo mamę mocno kochamy. rysują na plecach serduszko. Pozdrawiam Was przedszkolaki. Do jutra.------------------------------------------------------------------------------------------------------5. Zawody rodziców.Witam Was kochane dzieci. Dziś powiemy sobie o pracy waszych rodziców. - Zapraszam do zabawy,, Ojciec Wirgiliusz” . Rodzice ją znają i Wam zaśpiewają lub włączą nagranie. - Posłuchajcie wierszyka Ireny Salach ,,Tata jest ...” Tata Olka jest kucharzem, tata Ani – marynarzem, tata Krysi dobrze piecze, tata Tomka ludzi leczy, tata Zosi trudy znosi, tata Werki topi serki, tata Kuby szelki gubi, tata Iwony sprzedaje balony, tata Marty lubi żarty. A mój kochany tatulek, tatulek kochany, wcale nie może żyć bez mojej miłej mamy. - Drogie dzieci odpowiedzcie na pytania: Jakie zawody wykonywali ojcowie Olka, Ani i Iwony w wierszu? − Jaki zawód wykonuje tata Tomka,jeśli wiemy, że leczy ludzi? − Czy gubienie szelek to zawód? − Skoro tata Marty lubi żarty, to jaki zawód mógłby wykonywać?- A teraz każdy z Was zastanowi się jaki zawód wykonują Wasi rodzice? Jeśli nie wiecie to zapytajcie ich o to. - Proponuję otworzyć Tablice demonstracyjne na str. 69 i nazwijcie jakie zawody wykonują przedstawione tam osoby. Spróbujcie podzielić nazwytych zawodów na sylaby, klaszcząc w dłonie tak jak robiliśmy to dotychczas :https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-aaplus-tablice/mobile/index.html#p=70 . Na stronie 70, w tej samej pozycji, przedstawione sąróżne rodzaje pieczywa – czy wiesz kto wypieka takie smaczne smakołyki? Policz ile jest chlebów, bułek, rogali, drożdżówek i są też chałki.Czego jest tyle samo? Na str. 71 zobaczysz kolejne zawody wykonywane przez rodziców. I jeszcze strona 72 – tu też różne zawody wykonywaneprzez dorosłych. Nazwij je też. Jeśli masz trudności z ich nazwaniem poproś rodziców by Ci pomogli ponieważ rzadko się o nich mówi. - Teraz zapraszam Was do zabaw ruchowych. Może macie w domu jakieś koło plastikowe, bo będzie nam potrzebne do zabaw. Oto propozycje: ,, Ptaszki w gniazdkach” - dziecko zajmuje miejsce w kręgu. Na hasło „ptaszki wyfruwają z gniazda” dziecko wylatuje z kręgu i krąży po pokoju.Na hasło „ptaszki jedzą ziarno” dziecko musi przykucnąć i naśladować zbieranie ziarenek. Natomiast na hasło „ptaszki wracają do gniazda”, dziecko
jak najszybciej wraca do swojego kręgu. ,, Patrzymy przez okienko”- w leżeniu przodem (na brzuchu), trzymając oburącz koło, unosimy koło do góry jednocześnie unosząc łokcie. Chwilęstaramy się w tej pozycji utrzymać, a następnie opuszczamy ręce i odpoczywamy. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy. - ,,Zakręć kółkiem” - trzymając koło na wysokości nadgarstka, staramy się nim zakręcić na ręce. Jest to trudne, ale po kilku próbach pewnie się uda. - ,,Podrzuć i złap” - podrzucamy koło do góry, ale tylko tak wysoko by następnie udało się je złapać. - Kochane dzieci dla mamusi uczymy się następującego wierszyka i powtarzamy go by zapamiętać bo w następnym tygodniu Święto Mamy. Oto on: Moja kochana mamusiu! To dla ciebie ten wierszyk, dla ciebie słońce i chmury, dla ciebie tęcza i wietrzyk. Wiosną i latem – kwiaty, jesienią – liście jesienne... Bądź szczęśliwa, mamusiu, dziś, jutro i codziennie! Pozdrawiam Was kochane przedszkolaki. Wychowawczyni. ------------------------------------------------------------------------6. Wspólny czas dla rodziny.Witam Was kochane dzieci. Dziś poniedziałek, 25 maja, a jutro Święto Mamy. Na początek, dla utrwalenia, powtórzymy wiersz i piosenkę,którą jutro zaśpiewacie swoim mamom. - Popatrzcie kochani do kart pracy ,,Olek i Ada” na str. 50 oraz 51 i powiedzcie co robią rodzice Olka i Ady? Oprócz pracy zawodowej,rodzice mają jeszcze wiele obowiązków do wykonania w domu. Tak jak widzimy na przedstawionych obrazkach, mamie trudno byłoby wykonaćwszystkie prace domowe dlatego tata mamie pomaga i wiele z nich sam wykonuje. Poprowadźcie też paluszek po śladzie falbanek na dolestr. 50. Natomiast na dole str. 51 nazwijcie przedstawione tam przedmioty i powiedzcie do czego służą. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf- Drogie dzieci, rodzice po pracy mają też prawo do odpoczynku. Odpoczywają w różny sposób. Spróbujcie powiedzieć, w jaki sposób odpoczywająWasi rodzice, gdy są zmęczeni? A teraz otwórzcie karty pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady” na str. 55 i powiedzcie jak wspólnie spędzaczas rodzina Olka i Ady? https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf- Gdy w maju jest ładna pogoda, nie jest zbyt gorąco, wówczas wiele rodzin wybiera się na tzw. ,,majówkę”. Posłuchajcie piosenki:https://www.youtube.com/watch?v=AnYHP_iL6dc- Zabawa ruchowa ,,Mama prowadzi dziecko do przedszkola”.- zabawa polega na tym, że dziecko w pozycji jak do przysiadu trzyma rodzica za rękęi w takiej pozycji przemieszcza się po pokoju.Pozdrawiam Was kochane dzieci. Wychowawczyni. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------7. Niespodzianka dla mamy.Drogie dzieci dziś Święto Mamy. Każdy z Was z pewnością zrobił dla mamy laurkę. Ta wykonana przez Was, według Waszego pomysłu jestnajpiękniejszą niespodzianką. Dziś możecie zrobić też inne niespodzianki np. pięknie posprzątać zabawki po skończonej zabawie, odłożyćswoje ubranka na swoje miejsce, ustawić swoje buty w przedpokoju. Może są to drobne sprawy, ale z pewnością ucieszą mamę. No i dziś jesteścieuśmiechnięci i nie marudzicie z byle powodu. - A kiedy dzieci są szczęśliwe podpowie Wam poniższy wierszyk Krystyny Datkun-Czerniak:Szczęście to: -uśmiech taty i mamy,
-spadające z drzew kasztany,
-zimne lody w gorący czas,
-udany rysunek,
– i gdy ktoś pochwali nas.
Szczęście to wszystko, co jest dookoła:
ludzie, drzewa, przedszkole i szkoła.
Szczęście mam-gdy nie jestem sam!
Szczęście, że jestem tu na ziemi
pomiędzy ludźmi bliskimi.
- Drogie dzieci odpowiedzcie na pytanie: co to jest szczęście, co dla dziecka jest szczęściem, kto dla dziecka jest najbliższą osobą?
- Szczęściem dla każdego jest szczęśliwa, wesoła rodzina. Posłuchajcie piosenki o wesołej rodzinie: https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4.
Odpowiedzcie o kim mowa jest w piosence, do kogo można się przytulić jeśli jesteśmy smutni, z kim możemy się pobawić.
- A teraz otwórzcie książkę ,,Kolorowy start” na str. 56://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_ksiazka/mobile/index.html#p=1 i powiedzcie jaką niespodziankę
przygotowała Lenka i Mikołaj dla swojej mamy. Obok na str. 57 w białych serduszkach wpisane są wyrazy: mama, tata, Lena.
Odszukajcie następnie te wyrazy w czerwonych serduszkach. Policzcie białe serduszka, a następnie czerwone.- Kochane dzieci narysujcie dla mamy piękne serduszko i mocno mamę uściskajcie.
Pozdrawiam Was przedszkolacy. Wychowawczyni.
Drogie mamy z okazji Waszego Święta składam Wam najserdeczniejsze życzenia zdrowia, radości, zadowolenia z tych najmłodszych,
spełnienia marzeń, sukcesów w życiu zawodowym i osobistym.
------------------------------------------------------------------------------------------------------