Witam Was kochane dzieci. Już mamy połowę tygodnia bo dziś środa 27 dzień maja. Wczoraj świętowały Wasze mamy, a w następnym tygodniu swoje święto będą miały wszystkie dzieci na całym świecie.
- Rozpoczynamy od zabawy ruchowej ,,Kwiaty dla przyjaciela” - drogie dzieci poruszacie się swobodnie po pokoju, a na hasło wypowiedziane przez rodzica ,,kwiatek” pochylacie się i naśladujecie zrywanie kwiatka dla przyjaciela.
- Drogie dzieci, wielu z Was podczas wakacji podróżowało po Polsce i po świecie. Wówczas widzieliście ludzi, którzy różnili się od siebie wyglądem. Posłuchajcie teraz wierszyka wierszyka W. Fabera ,,Dzieci świata”: Oto link: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/metodyka/kolorowy_start_czterolatek_met_cz.4.pdf (str.78)
Odpowiedzcie na pytania: − Z czego śmiały się dzieci w Afryce? − W co nie mogli uwierzyć Eskimosi? − Czego potrzebują wszystkie dzieci? (Bezpieczeństwa – życia w pokoju, być szczęśliwe, mieć kochających rodziców, cieszyć się i bawić, mieć przyjaciół...).
- Poproszę Was o otwarcie książek ,,Kolorowy start” na str 58, https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_ksiazka/mobile/index.html#p=60 popatrzcie na zamieszczone tam zdjęcia i powiedzcie czym różnią się przedstawione na nich dzieci?
- A teraz kilka zabaw ruchowych z wykorzystaniem woreczka:
Woreczek jest – woreczka nie ma. Na hasło: Woreczek jest – dziecko podnosi woreczek w górę, trzymając go oburącz. Na hasło: Woreczka nie ma – wykonuje przysiad podparty i przykrywa woreczek dłońmi (Ćwiczenia dużych grup mięśniowych )Zabawa na czworakach. Chodzenie na czworakach pomiędzy woreczkami.
Ćwiczenia mięśni brzucha. Dziecko, w leżeniu tyłem, wkłada woreczek między stopy, a następnie przenosi go za głowę i podaje do rąk. Następnie siada i powtarza ćwiczenie kilkakrotnie.
Rzuty. Dziecko chodzi po pokoju,a na sygnał ,,rzut” rzuca woreczkiem do miski lub wiaderka. Rzuty dobrze jest powtarza na zmianę: prawą ręką i lewą ręką.
Ćwiczenia stóp. W siadzie bądź stojąc dziecko chwyta worek palcami prawej stopy, a następnie lewej stopy i podnosi go do góry.
Ćwiczenia wyprostne. Dziecko, z woreczkiem na głowie maszeruje po pokoju przy śpiewie znanej piosenki ,,Maszerują dzieci drogą”: https://www.youtube.com/watch?v=mTrDbz1DiQQ
- Każde dziecko lubi się bawić. Popatrzmy więc jak bawią się dzieci na całym świecie. Otwórzcie karty pracy ,,Kolorowy start” na stronie 50 i powiedzcie czy Wy bawicie się podobnie? https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-4l-kp-cz2.pdf . W ostatnim czasie, w związku z zachowaniem środków bezpieczeństwa, nie korzystamy w przedszkolu z piaskownic. Ostatnie zdjęcie przedstawia dziewczynkę na wózku. To raczej nie jest zabawa lecz wzajemna pomoc. Dziewczynka pewnie nie może sama się poruszać więc dobrzy koledzy i koleżanka nie zostawili jej w potrzebie. To bardzo miły gest z ich strony.
To na dziś koniec. Pozdrawiam Was. Wychowawczyni.
-----------------------------------------------------------------------------------------
2. Podajmy sobie ręce.
Witam Was kochane dzieci. Dziś rozpoczniemy od piosenki pt. ,,Podajmy sobie ręce”. To tytuł piosenki, choć rączek nie możemy sobie podać,
ale uważnie jej wysłuchajcie: https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A
- A teraz odpowiedzcie na pytania: − Kto ma podać sobie ręce w zabawie i w piosence? − O kim jest ta piosenka? − Czy wszystkie dzieci pragną
tego samego? − Czy wszystkie dzieci żyją w takich warunkach jak wy? − Co byście zrobili, żeby dzieci na całym świecie były szczęśliwe?
- Tak, dzieci na świecie żyją w różnych warunkach, co za chwilę zobaczycie, ale i tak wszystkim dzieciom na całym świecie towarzyszy ten
sam uśmiech : Dzieci z różnych stron świata. https://www.youtube.com/watch?v=lXXsAajTMw8
- Otwórzcie karty pracy ,,Kolorowy start” na str. 51https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-4l-kp-cz2.pdf i poprowadźcie dzieci do otoczenia
przyrodniczego w którym żyją, rysując paluszkiem po śladach linii.
- Zabawa matematyczna z wykorzystaniem piłki. Z pewnością piłkę w domu macie więc ją odszukajcie bo będzie nam potrzebna do zabawy
– ćwiczenia. Będziemy ją ustawiać względem siebie i w ten sposób utrwalimy pojęcia matematyczne. Zaczynamy: − Połóżcie piłkę przed sobą.
− Połóżcie piłkę za sobą. − Połóżcie piłkę na kolanie, między nogami, obok siebie… Podrzućcie piłkę 5 razy, następnie 3 razy uderzcie nią o podłogę
, a na koniec rzućcie ją rodzicom tak, aby udało im się ją złapać.
- Wykorzystamy piłkę do zabawy logopedycznej. Rodziców poproszę o przeczytanie wiersza, a Wy powtarzajcie sylaby – la, la, la …
Wiersz E. M. Skorek ,,Skacząca piłka”. W miejscach oznaczonych gwiazdką dzieci powtarzają: la, la, la…
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/metodyka/kolorowy_start_czterolatek_met_cz.4.pdf (str. 81)
- A teraz zabawa ruchowa z elementem podskoku – Duża piłka – mała piłka. Dzieci naśladują odbicia małej piłki, skacząc na palcach,
a potem – dużej, ciężkiej piłki, skacząc na całych stopach.
- Na koniec proponuję Wam, abyście narysowali koło i je pokolorowali tak jak wygląda Wasza piłka.
- Ćwiczenie oddechowe. Przygotujcie kawałki gazet i zgniećcie je w kulki – piłeczki. Następnie kładąc je na podłodze lub stole dmuchajcie na
nie przez rurki do napojów tak, aby poruszały się po podłodze.
Pozdrawiam Was . Wychowawczyni.
-------------------------------------------------------------------------------------------
3. Przyjacielem być.
Witam Was kochane dzieci. Dziś piątek, piąteczek, piątunio i mija już drugi tydzień gdy spotykam się z niektórymi z Was w przedszkolu.
Dziś powiemy sobie o przyjaźni.
- Rozpoczniemy od fragmentu wierszyka J. Koczanowskiej pt. ,,Przyjaciel”.. Otwórzcie książki na str. 59 ,,Kolorowy start” i rodziców poproszę
o przeczytanie wiersza. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_ksiazka/mobile/index.html#p=62 Następnie popatrzcie na obrazki
i opowiedzcie o tym, co się na nich dzieje. Określcie, czy Lenka i Mikołaj się przyjaźnią.
- Posłuchajcie piosenki pt. ,,Mam przyjaciela” https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8 . Widzimy, na filmiku, że chłopcy są bardzo zadowoleni bo mają przyjaciela. Ale posłuchajcie opowiadania J.A. Hockuby pt. ,,O tym jak pluszowy zajączek szukał przyjaciela.” https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/metodyka/kolorowy_start_czterolatek_met_cz.4.pdf (str. 84)
- Otwórzcie karty pracy ,,Kolorowy start” na str. 52. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_karty_pracy_cz2/mobile/index.html#p=54 i popatrzcie na obrazki. Odpowiedzcie na pytania. − Kogo szukał zajączek? − Czy moherowy szalik chciał zostać jego przyjacielem? Dlaczego? − Czy prawy pantofel Basi z brązowym pomponem chciał zostać przyjacielem zajączka? Dlaczego? − Czy poduszka chciała zostać przyjaciółką zajączka? − Kto chciał zostać jego przyjacielem?
- Obok na str. 53, w tej samej pozycji, powiedzcie, co przedstawiają rysunki dla przyjaciela. Nazwijcie, z jakich figur one powstały. Jeśli sprawi Wam to trudność, poproście o pomoc rodziców.
- Jeśli masz przyjaciela to narysuj jego portret na białej kartce, a następnie naklej kolorową ramkę czyli paski z kolorowego papieru. Zobacz jak wyglądają portrety https://www.google.pl/search?q=portrety+dzieci&sxsrf=ALeKk020rnggio9LmEDuAmHmMU9mujpOnw:
- Na koniec posłuchajcie piosenki pt. ,,Jesteśmy dziećmi” https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
Pozdrawiam Was kochane dzieci . Wychowawczyni.
--------------------------------------------------------------------------------------------
4. Zabawy dzieci z różnych stron świata.
Witam Was kochane dzieci. Dziś rozpoczynamy nowy miesiąc. Skończył się miesiąc maj, a rozpoczął miesiąc …. Powtórzcie z rodzicami, dla utrwalenia, wszystkie miesiące. Ale dziś mamy bardzo ważny dzień ponieważ dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Dziecka. Dziś wszystkie dzieci na całym świeci mają swoje święto. Z okazji Waszego święta, drogie dzieci, życzę Wam zdrówka, radości, spełnienia marzeń i wielu, wielu prezentów. Życzę Wam dzieciaki, miejcie wesołe buziaki. Lodów w każdą niedzielę i prezentów wiele. Niech Wam się spełnią wszystkie pragnienia, przyjmijcie od nas te z serca życzenia. Dla wszystkich dzieci100 lat. A teraz posłuchajcie wesołych życzeń: https://www.youtube.com/watch?v=qxfLdRuti-E – kotek, https://www.youtube.com/watch?v=rPDmDK9zuFQ żyrafka.
- Posłuchajcie wierszyka Agaty Widzowskiej pt. ,,Dzieci na ziemi” : https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/metodyka/np_oia_aplus_met_cz4.pdf (str. 143).
- Drogie dzieci odpowiedzcie na pytania: − O jakim święcie była mowa? − Jakie są dzieci na całym świecie? − Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same? − Co najbardziej lubią robić dzieci? − Jakie imiona miały dzieci z wiersza?
- A teraz popatrzmy jak mieszkają i jak się bawią dzieci na świecie: https://www.youtube.com/watch?v=EPuZO3vVfXM . Mam nadzieję, że udało się Wam prawidłowo wykonać zaproponowane zadania.
- Dzieci na całym świecie maja też swoje prawa, a są one następujące: ,,Prawa dziecka” https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4
- O prawach dziecka mówi nam też poniższa piosenka ,,Mam prawo być” https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4
Pozdrawiam Was kochane dzieci. Miłego i wesołego świętowania. Wychowawczyni.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. Dzieci takie jak my.
Witam Was kochane przedszkolaki. Mam nadzieję, że wczorajszy dzień upłynął Wam na wspaniałej zabawie. Nie mogliśmy świętować tego dnia tak jak w latach poprzednich, ale mamy nadzieję, że za rok wybierzemy się na wspaniałą wycieczkę.
- Popatrzmy na krótki film pt. ,,My dzieci świata” https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0 . A teraz spróbujcie powiedzieć czym różnią się dzieci z różnych kontynentów.
- Otwórzcie karty pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady” na str. 56 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=58 , popatrz na stroje przedstawionych tam dzieci. Na dole strony mamy Adę, Diego, Palomę i Kazuo. Popatrz na ich ręce ponieważ ich paluszki wskazują ile mają lat. Policz proszę. A teraz powiedz kto z nich jest starszy, a kto młodszy?
- Zapraszam Was do indiańskiego tańca https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY
- Popatrzmy na str. 57 w kartach pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady” https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=59 i pokaż, z których sprzętów podczas zabaw, korzystają dzieci. Ich imiona podziel na sylaby (wyklaskując). Które z tych imion mają najwięcej sylab?
- Na koniec posłuchajcie opowiadania Agaty Widzowskiej pt. ,,Język migowy”. Najpierw jednak otwórzcie książki na str 74-75 i popatrzcie na ilustracje, które dotyczą poniższego opowiadania https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html#p=77
Od samego rana Ada przygotowywała się na spotkanie z nową koleżanką, Kasią. Okazało się, że tata Kasi jest bardzo zdolnym architektem i będzie pracował w tym samym biurze co tata Ady i Olka. Obie rodziny umówiły się w małej kawiarence w galerii, tuż obok bawialni dla dzieci. Ada bardzo lubiła poznawać nowe osoby i rozmawiać z nimi o tym, w co lubią się bawić. Tym razem Ada była szczególnie przejęta spotkaniem, bo dowiedziała się od rodziców, że Kasia nie słyszy.
– Na żadne ucho? – dopytywała się Ada. – Ani troszeczkę?
– Ani troszeczkę.
– To jak my się będziemy bawić?
– Jestem pewna, że znajdziecie na to sposób – uśmiechnęła się mama.
Ada próbowała zatykać sobie uszy i prosiła Olka, żeby coś do niej mówił.
– Mam fajną siostrę – powiedział Olek.
– Co mówisz? – spytała Ada.
– Moja siostra jest najlepszą siostrą na świecie! – Ecie-pecie? Nic nie rozumiem… Tej Kasi musi być bardzo trudno – stwierdziła Ada.
W galerii panował gwar. Z głośników płynęła muzyka, w bawialni słychać było piski i śmiech rozbawionych dzieci. Obie rodziny przywitały się słowami „dzień dobry” i podały sobie ręce. Ada stanęła naprzeciwko Kasi i nie wiedziała, czy ma coś powiedzieć, czy nie. Przecież Kasia i tak nie usłyszy. Jednak dziewczynka uśmiechnęła się i rękami zrobiła przyjazny gest. Ada zrozumiała, że to jest powitanie, i odpowiedziała takim samym gestem. Potem Kasia wskazała bawialnię i dziewczynki pobiegły razem na zjeżdżalnię. Po chwili radośnie nurkowały w basenie z kolorowymi piłeczkami. Kasia układała z rąk różne znaki, a Ada próbowała odgadnąć ich znaczenie. Gdy chciała zająć się rysowaniem i kolorowaniem, Ada od razu zrozumiała, o co chodzi. Wspólnie narysowały słonia z wielkimi uszami, a na tych uszach namalowały wszystko, co symbolizuje dźwięki: ptaki, trąbkę, gitarę, śpiewającą panią, a nawet samolot odrzutowy. Potem bawiły się w teatrzyk dłoni i okazało się, że palcami można pokazać wiele rzeczy. Czasami Ada się myliła i nie potrafiła czegoś zrozumieć, ale to było bardzo zabawne. Jak wiele można powiedzieć, nie używając słów!
Wieczorem Ada wciąż rozmyślała o Kasi i o tym, jak wspaniale się z nią bawiła. Tata powiedział córeczce, że osoby niesłyszące porozumiewają się językiem migowym.
– Czy ja też mogę się nauczyć tego języka? – zapytała Ada.
– Oczywiście. A teraz zgadnij, co chcę ci przekazać – tata przytulił Adę i pocałował ją w czoło. – Dobranoc i kocham cię! – zawołała Ada i odpowiedziała tym samym gestem. – Zrozumiałeś, tatusiu?
Tata uśmiechnął się i pokiwał głową. Miłość nie potrzebuje słów
- A teraz odpowiedzcie na pytania: − Jak nazywa się język, którym porozumiewa się Kasia? − Jakbyście się czuli, gdybyście nie słyszeli tego, co ktoś mówi? − Spróbujcie, jak Ada, zatkać uszy i sprawdzić, czy rozumiecie, co mówi kolega/koleżanka. N. kontynuuje rozmowę. Wyjaśnia dzieciom znaczenie pojęcia tolerancja.
- Zabawa orientacyjno - porządkowa ,,Do domu” - kochani poruszacie się swobodnie po pokoju. Natomiast na hasło ,,do domu”szybko biegniecie i stajecie we wcześniej ustalonym miejscu, przyjmując prawidłową postawę (plecy wyprostowane). Zabawę można powtórzyć kilka razy.
Pozdrawiam Was przedszkolacy. Wychowawczyni.
Drodzy rodzice musiałam wpisać link do wierszy i opowiadań w wyżej wpisany zajęciach ponieważ brakowało miejsca na kolejny wpis.